2 Ocak 2019 Çarşamba

ALAN ADI ALMADAN ÖNCE MUTLAKA BU YAZIYI OKUMALISINIZ


BLOGSPOT'AN COM'A GEÇİŞ 
SONRA TEKRAR DÖNÜŞ MACERAM



blogger dersleri




Yüce Rabb'imin Rahmeti Bereketi üzerimize olsun sevgili okurlar...
Evet internet sitem dikiş üzerine ancak bu alan kodu ile ilgi deneyimimi sizlerle paylaşmam gerektiğine inanıyorum...
Çünkü onca araştırmalarıma rağmen alan adını aldıktan sonra gerçekle karşı karşıya kaldım...
O yüzden almadan önce yazımı okuyarak daha rahat karar verebileceğinizi yol gösterici olacağını umuyorum...

Gelelim konumuza;

Çok sık yazı yazmasam da dikiş konusunda teknik bilgiler paylaştığım için trafiğim her daim yüksek oluyor...
Bunu taçlandırmak aynı zamanda şebnemledikiş.com çok havalı gözüme göründüğünden hevesle alan adı almalıydım...
Hatta bu konuda İstanbul'daki İsmek'ğin blogger kursuna gittim...
Eğitmenimle paylaştım ve Godaddy diye bir domain alabileceğim siteyi önerdi... 
Küçük meblağ yaklaşık 15 TL civarı bir ücret karşılığında aldım...
Eğitmenim de bu konuda tecrübeli olmadığını söyleyince iş başa düştü...
Aplikasyonları yaptım...
Tabi bunlar hemen olmuyor o kadar yazı okudum video seyrettim ki...
Çünkü benim danışabileceğim kimsem yok... 
Google amcamın dışında:))

İlk sorun her şeyi yaptıktan sonra tüm reklamlarım kayboldu...
Süresi varmış bekledim...
Bu arada google amcama aratarak bir sürü yazılar okudum...
Aklıma Blog Hocam  +SerdarKara geldi... 
Daha önce de kendisine soru sorduğumda pek çok  blogger yazısı yazanlardan alamadığım cevapları almıştım... 
Yanıt olarak Google AdSense de eksik düzenlemelerim varmış onları yaptım... 
Derken Yine Blog Hocamın eski yazılarına baktım yorumlar dahil... 
Yorumunun bir cevabında ''yazdıklarımın kalıcı olmasını istiyorum.alan adı alırsam ödediğim müddetçe sitem açık kalacak''gibi benzer bir cümle yazıyordu
İnanılmaz bir şey gerçekten... 
O kadar emek benden sonra com alan adı için yıllık ödeme yapmayacağımdan gidecek demek ki... 
Çünkü alan adı için yıllık yada daha fazla senelik ücret ödüyorsunuz...
Süresi bitince yeniliyorsunuz...

Eğer amacınız hayatta olduğunuz sürece sadece reklam geliri değil de sizden sonra geleceğe dair bir şeyler bırakmak ise com sevdasından vaz geçin derim... 
Hemen com uzantısını iptal ettim... 
Bir süre hem com hemde blogspot olarak göründü aramalarda... 
Hatalar verdi ama kısa sürede düzeldi... 

Sonuç olarak com uzantısı gerçekten çok havalı ama geçici:)))
Kim bilir sistem komple değişirse hepimizin yazdıkları bir gün çöp olacak... 
O zamana kadar faydalı yazılar ile fikir yol gösterici olmaya devam İnşaAllah...

Yüce Rabb'ime emanet olunuz

Faydalı olabilmesi dileği ile...





10 yorum:

  1. faydalı makale için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  2. Valla öyle faydalı oldunuz ki çok çok teşekkür ederim. Ben de alan adı almayı düşünmüştüm ama sizin yazınızı okuyunca hiç gerek olmadığına kanaat getirdim. Allah sizi iyilerle karşılaştırsın. Her şeyi kendinizin yapması ve soracak kimsenizin olmayışı içimi acıttı. Sizde kendimi buldum. Ben de her şeyi Rabbime güvenerek, okuyarak, izleyerek halletmeye çalışıyorum. Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız değiliz demek ki... O yüzden bende bu konu ile ilgili soruya cevap vermek amacıyla samimiyetle yazmaya anlatmaya çalıştım... Bu vesile ile (yani alan adı satın almayarak :)) ) yazılarımız sistem değişmediği sürece yayında kalarak faydalı olmaya devam edecek İnşaAllah...

      Sil
  3. Faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. com uzantılı site marka tescilidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız... Satış yapanlar için mutlaka alınmalı... Bizim gibi bloggerların emeği alan adı ücretini ödemediğinde heba oluyor... Ben buna dikkat çekmek istemiştim...

      Sil
  5. Bu çok faydalı yazıyı daha önce de okumuş gibiydim ancak yorum göremeyince yanılmış olabileceğimi düşündüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okumuşsunuz... Ben yorumları geç yayınlayınca :)) Kusura bakmayın ...

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...