3 Ekim 2015 Cumartesi

BURDA STYL 10 / 2015 ÖN İZLEME TEKNİK ÇİZİMLERİYLE BERABER

BURDA STYL EKİM /2015 ÖN İZLEME TEKNİK ÇİZİM 

YORUM VE ÖNERİLERİM


Burda styl Ekim 2015 görsel ve teknik çizimlerini paylaşmış. 
Bende model ayırımı yapmadan yayınladıkları tüm modelleri sizin için paylaşıyorum.
Genel olarak hem göz geçirelim hemde yorumlayalım.

Ekim sayısında benim favorilerim arasında bu abiye var. 
Daha önce paylaştı mı pek hatırlayamadım.
 Ben bu modele bakarak üstten kuplu elbise kalıbına modeli uygulayabilirim. 
Ancak uygulayamayacak arkadaşlarımız için harika kaynak.
Tesettürlü bayanlar için veya mevsimsel abiye olarak baktığımızda şifon yada saten kolları ekleyip yakada yukarıya çıkma yaparsak şık değişik abiyemiz hazır demektir.
 Kol kalıbını çıkarabilmek için BURADAKİ  yazımdan faydalanarak ekleyebilirsiniz. 
Sırf bu abiye için bile alınabilecek bir sayı bence. Çok beğendiğim için en önce bu modeli paylaşmak istedim...

Платье вечернее от немецкого  дизайнера Марселя Остертага    Платье вечернее от немецкого  дизайнера Марселя Остертага   




Платье вечернее от немецкого  дизайнера Марселя Остертага

Buna benzer yaka detayı farklı hatırlıyorum.
 Elinde olmayanlar için fırsat.
 Büzgülü modelleri burda styl genelde kalıpları daha da büyük çıkarıyor. 
Bir beden küçük yapmakta fayda var.

Ceket Basklar   Ceket BasklarCeket Basklar   Ceket Basklar

Bu eteği ilk görünce ortadaki modele kesinlikle farklı renk uygulanmalı diye düşünmüştüm. Siteyi incelerken ileride farklı renk uygulamasını da görünce işte dedim. 
Bir de üstte ceket vardı ya.
 Düşünün ki yaka cep ve eteğin orta eki aynı kalan kısmı da diğer bir renk ile aynı.
 Harika kombin olabilir. 
Eskiden döpiyes dediğimiz takımların modernize edilmiş halini hatırlattı bu model bana.  

Юбка узкая   Юбка-карандаш      Юбка узкая  Юбка узкая

Bu tarz modellerden pek hoşlanmadığımı daha önce de bahsetmiştim. 
Bu ay ki sayıda belden bağlamalı bol miktarda var.
 Benim için en eksi yanı bu oldu. 
Tabi bu tarzdan hoşlananlar için ideal.
 Üstelik reglan kol uygulamasıyla çok rahat dikilebilecek parça. 

Пальто с запахом и шалевым воротником   Пальто с запахом и шалевым воротником   Пальто с запахом и шалевым воротником

Yorumsuz arkadaşlar....

Платье-рубашка   Платье-рубашка  Платье-рубашка

Reglan kol uygulamalı yanlardan verdiği modelle her zamankinden farklı bir şeyler çıkarmaya çalışmış.
 Yanda ki ekler hariç çokça paylaştığı model aslında. 
Elinde olmayanlar için ideal.
 Bir öneri ; yanlardaki çıkıntıyı ayrı parça olarak eklemek yerine bluzü keserken yaklaşık 15 cm çıkış yapılırsa ayrıca dikmekle uğraşmazsınız.

Блузка с рукавами реглан    Блузка с рукавами реглан  Блузка с рукавами реглан   Блузка с рукавами реглан

Kumaşların cinsinden mi kalıptan mı anlayamadım ama pantolonu denemenizi önermiyorum. İçimde ki ses :)))


Брюки марлен   Брюки-кюлоты  Брюки марлен

Bu elbiseye de bayıldım desem. 
İlk resmi görünce kesinlikle farklı renkleri katarak yapılmalı dedim.
 Sayfada ilerledikçe farklı renk uygulamasını görünce daha da beğendim. 
Özellikle tesettür giyim için önerim ; Kollar uzatılıp eteğin yanlarındaki ekleri çanlaştırarak kesildimi yırtmaca gerek kalmadan rahat adım atarak kullanılabilir. Bir de yandaki eklerin kalıbını verevden şifon olarak çalışılırsa çok daha hoş bir davet elbisesine dönüşür.
İkinci resmi kafanızda canlandırın. Parlak kumaşla farklı tonla gece elbisesi. Krep mat kalın olamayan kumaşlarla bir çok davette şık bir elbise. 
Benim için alma nedenlerinden bir sebep daha çıktı.:)))) 

Платье-футляр  Платье приталенного силуэта  Платье-футляр  Платье-футляр

Parlak veya güzel kaliteli kadife ile özel gün elbisesi. 
Düz veya desenli kumaş ile iş elbisesi.
 Buna benzer daha önce yayınlanmıştı.
 Modelde sadece kollarda biraz değişik yapılmış hoş da olmuş bence.

Платье с запахом   Платье с запахом    Платье с запахом   Платье с запахом

Üst tarafta döpiyes takımına benzettiğim ceketi uzatmış manto yapmış. 
Modeli beğeneler elinde kalıbı olmayanlar için ideal.

Пальто приталенного силуэта   Пальто приталенного силуэта   Пальто приталенного силуэта

Bu modeli çok iyi hatırlıyorum. Hep aklımda olan bir model. 
Yalnız pililerin düzgün durması için pilileri ayarlayıp pilise yapan yerlere vermek gerekiyor. Daha önceki modeli üst beden dahil pililiydi. Şimdikini belden itibaren yapmış bence daha da güzel olmuş. Bir pilise yapan yer bulursam yapacaklarım arasında. Bu arada ben ortadaki pliseleri şifon kumaşla düşünüyorum ne dersiniz ?

Платье с воротником-стойкой   Платье с воротником-стойкой   Платье с воротником-стойкой

Hiç tarzım değil yorum yapamıyorum arkadaşlar.

Пальто с шалевым воротником   Пальто с шалевым воротником   Пальто с шалевым воротником

Yukarıdaki modelin kaban, mont olarak paylaşmış bence burada daha hoş.

Жакет с шалевым воротником    Жакет с шалевым воротником   Жакет с шалевым воротником

Aslında bunu da beğendim. Dışı deri içi polar veya şık görünüm için dışı peluş içi astar  başka da dışı tiriko içi polar farklı renklerle de konbinleyip uygulanabilecek orjinal parça.

Воротник   Воротник   Воротник

Burda styl nin çokça paylaştığı bu modelin kalıbı yoksa elinizin altında muhakkak bulunmalı derim.


Платье приталенного силуэта    Платье с волнообразным вырезом горловины Платье приталенного силуэта   Платье приталенного силуэта

Buda çok sıklıkla paylaştığı modellerden elinde olamayanlar için fırsat.


Жилет оверсайз     Жилет оверсайз   Жилет оверсайз

Asya esintili parçalardan. Üstelik uzatarak elbise formunu da paylaşmışlar. 



Блузка и пояс      Блузка и пояс  Блузка и пояс    Блузка и пояс



Платье с запахом и пояс      Платье с запахом и пояс   Платье с запахом и пояс

Bu modeli dikişe başladığım ilk yıllarda dikmiştim. Ufak göbeğiniz varsa pilileri üstten aşağıya 10 -15 cm kadar dikmenizi öneririm. 
 O zaman cep koymamışlardı. Yıllar sonra cep eklentili efendim......


Юбка-карандаш со складками    Юбка-карандаш со складками    Юбка-карандаш со складками

Elinizde trikonuz varsa basit hoş spor bir model .
 Beli kısa derseniz uzatabilir hata tunik şekline bile çevirebilirsiniz.


Пуловер с широким цельнокроеным воротником    Пуловер с цельнокроеным воротником Пуловер с широким цельнокроеным воротником         Пуловер с широким цельнокроеным воротником


Üstte elbise modelini belden kesmiş süeter olarak kullanmış üstelik yaka detayını ekleyerek. Biliyorum kulağım çınlamaya başladı bile çok saçma diye. Ama illa bir beğenen olur hesabına herhalde :))))


Топ приталенного силуэта  Топ приталенного силуэта  Топ приталенного силуэта

Üstte parlak kumaşla elbise olarak kullanılmıştı burada hırka olarak.
 Şimdi gözüme daha güzel gözüktü.
 Yinede benim için yapılacaklar arasına girecek gibi gözükmüyor.


Платье-рубашка   Платье-рубашка  Платье-рубашка

Bu tarz mont kaban çok paylaşmıştı burda styl.
 Hoş bir model. Biraz uzatarak kaban formunda da kullanılabilir.
 Özellikle genç kızlarımız için ve elinde olamayanlar için ideal...


Блузон с баской    Блузон с баской   Блузон с баской





Блузон в спортивном стиле   Блузон в спортивном стиле        Блузон в спортивном стиле

Bu yelek de pek çok elimizdeki kalıplardan dikilebilecek bir model.
 Ama ben kalıpsız yapamam derseniz değerlendirebilirsiniz.
 Benim nacizhane fikrim cepler fazla.


Жилет меховой     Жилет меховой  Жилет меховой


Tam mont, kaban, pardesü, manto zamanı derken yavaş yavaş hazırlıklar başlamalı elinde kalıbı olmayanlar için ideal.


Блузон на пуговицах     Блузон на пуговицах        Блузон на пуговицах

Üst kısmı şifon altı saten veya kaliteli krep ile özel gün elbisesi olarak değerlendirebilirsiniz. Tesettürlü bayanlar için kol ekleyerek şık özel gün elbisesine dönüştürebilirsiniz. Kol kalıbının linkini tekrar paylaşıyorum. BURADAN  bakabilirsiniz . Elbise kalıbını çıkardıktan sonra kol ölçülerine göre kendi kol kalıbınızı oluşturabilirsiniz. Pek çok kez buna yakın modelleri paylaşan Burda styl elinde olmayanlar için kaynak


Платье с эффектом запаха     Платье с эффектом запаха  Платье с эффектом запаха

Cekette ince yaka sevenlerdenseniz buraya. İnce yaka kendini çok belli etmediği için resimlerde parlak kullanılan kumaşa ben ek olarak aynı kumaş cinsinin bir ton koyu yada açığını kullanarak modeli ortaya çıkarmaya çalışabiliriz derim. 
Mat ceketlik kumaşta ise zıt renkler ile ortaya çıkarabiliriz. 
Cep biyeleri de bütünlük oluşturması adına ton farkı uygulanan  kumaştan  uygulanabilir.


Жакет приталенного силуэта     Жакет приталенного силуэта  Жакет приталенного силуэта

Tombiş hanımlar unutulmamış her zamanki gibi. Pek çok kere paylaşılan model elinde olamayanlar için ideal. Eteğin yan tarafındaki eklentileri farklı renk tonlarıyla uygulayarak şıklığı bir adım öne çıkarabilirsiniz. Veya abiye ye dönüştüreyim diyorsanız parlak yada simli kumaşa etek eklentisini şifon kumaşa verev keserek harika özel gün elbisesine dönüştürebilirsiniz. Benden söylemesi kim bilir sizden neler neler çıkar....


Платье с V-образным вырезом   Платье с V-образным вырезом Платье с V-образным вырезом  Платье с V-образным вырезом

Aşağıdaki iki modelde sıkça paylaşılanlardan.
 Birincisinde kol detayını değiştirmiş .
 İkincisinde yaka ve bluzun alt kısmını yuvarlamış. 
Elinde olmayanlar için kullanışlı ideal bir model....


Туника с воланами на рукавах   Туника с воланами на рукавах  Туника с воланами на рукавах


Блуза с вырезом горловины лодочкой    Блуза с вырезом горловины лодочкой  Блуза с вырезом горловины лодочкой

Bu model de kısa süre önce paylaşılan modellerden . Elinde olamayanlar için ideal.


Жакет приталенного силуэта   Жакет приталенного силуэта  Жакет приталенного силуэта

Bu pantolonu beğendim. Kenarlarına ister parlak ,isterseniz deri veya farklı ton uygulayabilirsiniz. 
 Elinizdeki pantolon kalıbına model uygulayamıyorum derseniz bu modelin kalıbıyla ister özel gün, ister şıklık oluşturmak adına hoş paylaşım olmuş. 
Ama ben olsan cep detayını atlarım.
 Zaten dar bir model olduğu için cepler görüntü kirliliği yapabilir.


Брюки на широком поясе    Брюки на широком поясе

Daha önce üstte paylaştığı elbise modeline kemer eklemiş hoş da olmuş.
 Sadeliği seven kendi kumaşıyla biraz daha gösterişli olsun derseniz parlak kumaşla harika özel gün elbisesi. Daha önce belirttiğim gibi kol ekleme şansımız var.

Платье силуэта ампир   Платье силуэта ампир   Платье силуэта ампир

Gelelim bıcırıklara.
  Biraz mevsime hazırlık yapmış burda styl. Kaban mont yelek .Elinde bu tarz modellerin kalıbı olamayanlar için ideal. 



Пальто двухстороннее     Пальто двухстороннее


Куртка с воротником-стойкой     Куртка с воротником-стойкой


Жилет на молнии    Жилет на молнии

Джинсы с заниженным шаговым швом    Джинсы с заниженным шаговым швом



Платье с запахом     Платье с запахом

Toplu bakışı da buldum ayrıca inceleyebilirsiniz...


Все технические рисунки Burda 10/2015

Все технические рисунки Burda 10/2015


Genel kanaatim arkadaşlar pek çok model geçmişin tekrarından ibaret. 
Ama yeni başlayan arkadaşlarımız her geçen gün artıyorken zaman zaman eski burdalara ulaşamıyorken fırsat diyebilirim. Biliyorum ki eskiden beri takip edenler için zaman zaman eziyet olabiliyor. Ben Bir kaç model sebebiyle dahi olsa alabilirim derim

Eveeet şimdi detleşme zamanı.  Eller gider Mersin'e ben giderim tersine :))) Neden mi ? 
Benim normalde önce Ekim 2015 şi yazıp daha sonra Kasım 2015 şi yayınlamam gerekiyordu. 
İlk yazdığım yorumladığım Kasım 2015 ön izleme burda styl den çok güzel dönüşler aldım.
 O yüzden biraz tersine iş oldu. 

İnşaAllah beğenirsiniz. 

Yüce Rabbim gönlünüzdekileri karşınıza getirsin, hayırlı, bereketli, huzurlu günleriniz olsun.

Sevgilerimle,







12 yorum:

  1. Emeğine sağlık canım çok güzel yorumlamışsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Sağ olasın. Sevgiler...

      Sil
  2. Bende eteğinin ortası piliseli olanı çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoşgeldin canım. Benim de favorim. Yakın zamanda ya piliseliyi yada reglan kollu elbiseyi yapmayı düşünüyorum. yapınca paylaşırım. Sevgiler...

      Sil
  3. uzun bir süredir model tekrarına gittiklerinden artık dergi almıyorum keşke biraz daha yaratıcı olsalar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimizde bir sürü kaynak olunca hakikaten beğenmek zor oluyor. Elinde olmayanlar için ise hazine bulmuş gibi:)))) Sevgiler...

      Sil
  4. Bende aldım. Birkaç model beğendim. Dediğin gibi tekrar görülüyor yine ama sağlık olsun. Hiç yoktan iyidir. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raca ederim canım benim. Ne kadar tekrar da olsa hobimizle ilgili olunca bir iki model yüzünden bile bizi cezbedebiliyor. Sevgiler...

      Sil
  5. Bazı modeller bu sezonun trendlerine çok uygun görünüyor. Emeğinize sağlık, yorumlarınızla ilham veriyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. Sayende biraz daha motive oldum.:))) Sevgiler...

      Sil
  6. BAZI MODELLERİ ANNEMLE BİRLİKTE DENEYEBİLME CESARETİNİ GÖSTEREBİLİRİM SANIRIM.SEVGİYLE.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemiz biliyorsa işimiz kolay senin sanatçı ruhunda dokundu mu cesaretin son noktası :))) Sevgiler...

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...