1 Eylül 2016 Perşembe

KİLOŞ ETEK KESİMİ PRATİK

KİLOŞ ETEĞİ EN PRATİĞİNDEN 
NASIL KESELİM



Yüce Rabb'im Rahmeti bereketi üzerinize olsun 
sevgili dikiş severler...

İnternete kiloş etek nasıl kesilir diye arama yaptığınızda pek  çok arkadaşımızın bu teknik ile ilgili paylaşımına ulaşabilirsiniz...
Hepsi birbirinden değerli açıklayıcı bilgilendirici paylaşımlar...
Resim internetten alıntıdır...





Kızıma bayramlık elbise dikerken etek kısmını kiloş yapmayı 
düşündüm...
Dönmeli olmaz ise etek güzel olmazmış...
İlla ki dönecek :)))
Madem ki dönmeli talebi var tam daire olsun dedim 
ama kumaş etek için yeterli ancak üst bedene kalmıyordu.
Bende yarım daire kiloş etek dikmeye karar verdim.
Yazılı anlatımını pek çok blogger arkadaşımız çok güzel anlatmış .
Bende videolu anlatımını tercih ettim...
Bu arada farkındaysanız son zamanlarda videolu anlatımlarım 
çoğaldı...

Bunun nedeni İnstagram ve Facebook sayfalarımda videolu anlatımlardan çok istifade edildiğini farkettim...
Ancak sosyal hesaplardan paylaşılan video ve resimler günü birlik bilgi oluyor ve internete arama yapan dikişseverlere ulaşamıyor...
Bende teknik bilgi arayan dikişsever arkadaşlarımıza kaynak olabilmesi için ayrıca YouTube kanalımda yayınlayıp buradan da bilgisini aktarmaya çalışıyorum...
Gelelim kiloş etek kesimine...
Bir kaç ayrıntı vermek istiyorum...
Kiloş etek kesmeden önce ne kadar kumaş gerekli pratik bir şekilde hesaplayalım...
Belimizi üçe bölelim örneğin 75 / 3 = 25 bulduğumuz 25 sayısı + etek boyu + dikiş payı

( 25 + 50 + 5 = 80 ) bu bulduğumuz rakamın iki katı bizim ihtiyacımız olan kumaş ölçümüzdür.

( 80 x 2 = 160 ) demek ki örneğimize göre 1 mt 60 cm yeterli olacaktır.
Enden katladığınız kumaşınıza videomdaki gibi uygulayıp kestiğinizde kiloş eteğiniz dikime hazırdır...
Bu kesim sistemi yarım daire kiloş etektir sevgili dikişseverler...
Tam dairenin uygulaması biraz daha farklı daha doğrusu ölçülendirme de değişiklik oluyor.
Tam dairede hiç kesik olmasın tam yuvarlak çıkarmak istiyorum derseniz o zaman etek boyunu yetişkinler için kısa tutmanız gerekir...
Çocuklar için idealdir...
Çünkü kumaşı dörde kutladığımızda bel ölçüsü çıktıktan sonra yetişkinler için boy en fazla 60 - 70 cm çıkıyor...

Yetişkin olarak tam daire ve uzun uzun istiyorum derseniz ortadan dikişli olur. Videomdaki yöntemle aynısından bir tane daha kesmek zorunda kalırsınız... O zaman kumaş ölçüsü 
hesabına bir kat daha ekleme yapmanız gerekiyor demektir.
Tabii bu yöntemi uygulayana hiç rastlamadım.
Ancak etek boyu 95 cm olsun tam daire kesiksiz olsun nasıl yapabilirim diye sorulara karşılık bu açıklamayı yapmak zorunda kaldım ...
Aslında videom kısacık 1 dk bile değil...
Ama ben bayağı kiloş etek için destan yazmışım ...
Ne çok ayrıntı varmış.
Aklıma şimdilik gelenler bunlar ...
Yinede takıldığınız sormak istediğiniz konu olursa seve seve yardımcı olmaya çalışırım...





KİLOŞ ETEK KESİMİ VİDEOM

BURADA

Tıkladığınızda karşınızda... 



Yüce Rabb'ime emanet olunuz...
Hayırlı , bereketli, huzurlu günler diliyorum...







2 yorum:

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...