9 Mart 2019 Cumartesi

MODELİST KİMDİR ? NE İŞ YAPAR ?

MODELİSTLİK EĞİTİMİ GEREKLİ Mİ ?

Yüce Rabb'imin Rahmeti bereketi üzerimize olsun sevgili dikiş severler...

Bu yazımda modelist eğitimi hakkında bilgilendirmek istedim...
Nedeni üç yıl önce gittiğim modelistlik kursunda kursiyerlerin bir müddet sonra kendilerine göre olmadığını fark ederek kursu bitirmeden yarım bırakmaları...
Öncelikle modelistlik nedir ? 
Modelist ne iş yapar? 
Dikişi  hobi edinen dikiş severlere modelistlik eğitimi uygun mu?

drapaj
Resim alıntıdır...



MODELİSTLİK NEDİR ? 

Modelistlik , stilistlerin çizdiği modeli kalıp haline getirdikten sonra serileme yaparak dikim aşamasının temel yapısını oluşturmaktır...

MODELİST NE İŞ YAPAR ?

Stilistin hazırladığı modeli önce kağıt üzerinde ana beden kalıbına model uygulayarak kalıbı çıkarır...
Deneme dikişi yapılır...
Manken üzerinde denenir...
Gerekli düzeltmeler yapılır...
Emin olduktan sonra serileme ve kalıpları kumaşa yerleştirme planlamasını yapar...
Bu aşamadan sonra kesim dikim işlemlerine başlanır...

HOBİ SEVERLER İÇİN MODELİSTLİK EĞİTİMİ ŞART MI?

Ben tekstil şirketinde çalışmıyorum...
Dikişi hobi olarak çok sevdim...
Geçmişte yoğun tempolu iş hayatından sonra kızım doğdu ve iş hayatına veda ettim...
Kızım büyüdükten sonra çok boş vaktim oldu ve anne mesleği olan dikiş ile kendimi buldum...
Şimdi diyebilirsiniz, modelistlik konusunun geçmişim ile ilgili hikaye ne alaka???
Mesleğim gereği (muhasebe) sürekli analiz yapıyordum...
Dikiş de de aslında sürekli analiz gerekiyor...
Analiz sevgisi işim gereği sanırım :)))
İsmek kursunda ki bir öğretmenimiz dikiş bir adım sonrasını düşünerek dikmektir...
Sökmek istemiyorsan dikiş adımlarını ona göre ayarlamalısınız derdi...
Kalıplar da beden analizi dediğimiz bedenimize uygunluğunu tespit etme çok önemli...
Bu tespiti daha modelistlik kursuna başlamadan önce fark ettim ve hep analiz yaparak dikiş adımlarına başladım...
Bol olması sorun değil içeriye alır halledebiliriz...
Dar , eksik kalırsa türlü eklemeler ile uğraşmak zorunda kalabiliriz...
Bende hazır kalıpları düzenlemek yerine kendi kalıbımı çıkarabilmek yada hazır kalıpları modelistlik çerçevesinde daha bilinçli kontrollü yapabilmek niyeti ile kursa gittim...
Modelistlik eğitiminin kattığı çok şey var bana...
Hazır kalıpları analiz etme...
Yada internette beğendiğim modeli kalıp aramadan ana beden kalıbına modeli uygulayarak çizebiliyorum...
Ayrıca drapaj eğitimi aldım...
Drapaj tekniği ile kalıp çıkarmak çok basit ve keyifli...
Ancak modelistlik bilginiz var ise drapaj tekniğini kullanarak hazırladığınız kalıba model uygulaması gerekebilir...
O yüzden eğitimde sıralandırma çok önem arz ediyor...
Sıralandırma yapılması gerekir ise İstanbul 'daki İsmek eğitimine göre ;

Öncelikle temel dikiş bilgisi... Kadın giysileri olarak geçiyor temel tüm dikiş teknikleri gösteriliyor...

Tekamül dedikleri kadın giysileri dış giyim bölümünde manto ,pardösü ,ceket, cepler, astarlama tüm teknikler ayrıntıları ile gösteriliyor...

Bundan sonrası size ait...
Eğer hesap kitap işini seviyor kendim kalıp çıkarıp model uygulamak istiyorum derseniz modelistlik kursuna mutlaka gitmelisiniz...

Modelistlik eğitimini taçlandırmak için drapaj kursuna da mutlaka gitmenizi tavsiye ederim...

Modelistlik ve drapaj eğitimi alan kişi abiye , kostüm, gelinlik modüllerinde çok rahat eder...
Mantığını çok daha rahat kavrar işe girmek yada çalışmak isterseniz çok kolaylık sağlayacaktır...

Bu teknik terimler yeni başlayan dikiş severlerimiz için yabancı gelebilir...
Mantığını çözmek de zorlanabilir...
Önce temel giyim dersleri ile başlayınca yani işin içine girince kendiniz çok rahat çözeceksiniz İnşaAllah...

Benim amacım eğitim almış yada kendi ihtiyacını gören ancak bu dersi de alıp daha ileriye götürebilir miyim - götürmeli miyim sorusuna yardımcı olabilmek için hazırladım...

Geçmişte kalıp analizi hakkında yazı ve video hazırlamıştım...
Yayınların linklerini en son satırlarda ekleyeceğim...
Bu konu hakkında yeni yayınlarım için sizler yoruma mutlaka ne tür konularda analiz yaparken zorlanıyorsunuz...
Bana yazın ve bende video yada yazı olarak hazırlamaya çalışacağım...


Boyun, yaka açıklığı, omuz ile ilgili hazır kalıbın analizi hakkında ki videom için


Sorunlu kalıp nasıl anlaşılır hakkındaki yazım için


Yüce Rabb'ime emanet olunuz...

Sevgiyle muhabbet ile tekrar yeni yayınlarda görüşmek dileği ile...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...