26 Aralık 2018 Çarşamba

GÖMLEK PATI NASIL DİKİLİR (EKLİ DİKİŞLİ)

GÖMLEK PATI DİKELİM

Yüce Rabb'imin Rahmeti Bereketi üzerimize olsun 
sevgili dikiş severler...

Bu yazımda gömlekte ekli yani dikişli pat çalışmasından bahsedeceğim...

pat dikimi




Eğer kumaşınızın eni yeterli ise bedene pat payı vererek de yapabilirsiniz...
Size açıklamaya çalışacağım bu yöntemi (ekli,dikişli), kumaşımızın yetmediği zaman kullanmak bize avantaj sağlıyor...

İhtiyaçlarımız...

Uygulayacağımız ön beden kumaş katı olan yere 1 cm dikiş payı vermemiz yeterli...
Resimde bedenle ilgili dikiş payı işaretlemesi notunu atlamışım...
Gözükmesini istediğimiz patın ölçüsünü ben 3 cm yaptım...
Sizler 2 cm -2,5 cm nasıl isterseniz uygulayabilirsiniz...
1 er cm olan kısımlar ise dikiş payı...
Ben toplamda 8 cm pat için kumaşımı kestim, ikiye katlayarak ütüledim, son olarak resimdeki gibi 1 cm her iki tarafını içe doğru ütüledim...
Bu aşamayı düzgün tamamlayabilirsek gerisi çok kolay olacaktır...
NOT:
İşinizi kolaylaştırmak için çeşitli genişliklerde kartonlar kesip hazırda bulunursa ütüleme esnasında büyük kolaylık sağlıyor...





pat dikimi

Hazırlıklarımız tamamlandıktan sonra patı bedene yerleştirme işlemi geliyor...
Yukarıda ki resimde üstten yaklaşık 10 cm kadar boşluk bıraktım... Bunun sebebi uygulayacağım yaka patın sonuna kadar değil patın yarısına kadar...
Örneğin ben bu gömleğe erkek yaka uygulasaydım yakayı patın tamamına gelecek şekilde yerleştirecektim...
O zaman resimdeki gibi üst kısımda boşluk bırakmama gerek yoktu...
Ancak ben fular yaka kullanacağım ve yakanın bitişini patın yarısında uygulayacağım dan boşluk bırakmam gerekiyor...
Buraya kadar tamam ise patı bedene yerleştirelim ve patın kırım yerinden 2-3 mm içerisinden dikelim...

pat dikimi


Eveeeet alt tarafı aşağıya kadar diktik ve boşlukta kalan yere işlemimizi yapalım...
Şimdi benim patım 3 cm olduğu için yarısı 1,5 cm işaretledim...
Siz kaç cm pat genişliği uyguladıysanız yarısı kadar yapmalısınız...
Ters çevirip dikelim...

pat dikimi


Üstte ki resimdeki gibi keselim...


pat dikimi

Aynı şekilde üstteki resimde ki gibi patı çevirip bedendeki payı keselim ki içerisin de yığılma yapmasın...

pat dikimi


Boşluktaki patımızla işimiz bitmiştir...
Bedene yerleştirip patın kırım yerinden iç kısma doğru 2-3mm den dikelim...
Aşağı kısmını zaten dikmiştik bu şekliyle tamamlamış oluyoruz...
Yukarıda bahsettiğim gibi yaka patın tamamına dikilecek şekilde uygulanacak ise bu işleme gerek yok...
Yukarıdan 10 cm boşluk bırakmadan patın tamamını tek seferde bedene yerleştirip diktiğimizde işlem tamamlanmış oluyor...
pat dikimi
Fular yakamı dikmek için bedenim hazır...
Sonra omuz ve kollar...

KÜÇÜK BİR TAVSİYE....

Bluz, gömlek, elbise kısacası üst bedende yaka bitmeden kolu kesinlikle takmayın ...


Yüce Rabb'ime emanet olunuz...

Faydalı olabilmesi ümidi ile...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...