3 Eylül 2015 Perşembe

ELSA ELBİSE KOSTÜM DİKİMİ ANLATIMLI

ELSA ELBİSEMİZ


Kızımın karne günü hediyesi olarak diktiğim elsa elbisesi ni yayınlamak bu güne nasip oldu... Büyük bir heyecanla her aşamasında yanımdan ayrılmayan kızım son görüntüsü için (sıralı taşları) gece dikince sabah uyandığındaki halini görmeliydiniz. Gözler açılmış annnneee harikasın. Bundan bahsetmemiştin. Bende ''süpriiiiz''
Gelelim dikim aşamalarına. Bazı resimleri facebook ve instagramda çok açıklayıcı olmasa da yayınladım .

Bu altta ki resim kızımın ana beden kalıbı olarak kullandığım kalıbın üst bedenine şekli verdim. Alt tarafı da gördüğünüz gibi uzattım böylece üst bedenin yarısı hazır olmuş oldu.
Altta ki resimde fotoğraflamadığım göğüs üstünü tüle yerleştirerek omuz yaka kol kısımlarını belirledim.


kostüm dikimi


Allta ki resimde ise arka ana bedene çizgi atarak alt kısmını parlak kumaş, üst kısmını tül ile kestim.

kostüm dikimi

Ön etek için altta ki resimdeki gibi  üst bedeni saten kumaşa kumaş katı olarak koyup bel hizasından açılı bir şekilde eteği kestim. aynı işlemi arka için de yaptım.

kostüm dikimi

Üst bedeni birleştirdiğimde böyle bir şey ortaya çıktı. Özellikle göğüs kısmını teğelleyerek çalıştım.
Üst bedenle alt bedeni birleştirip kolları taktım. Kollar elsa elbisesinde uzun ama ben yaz dönemi olduğundan kısa yaptım. o ayrıntıları fotoğraflamayı atlamışım.

kostüm dikimi

Gece gece uğraştığım sıralı taş gibi gözüken bu aksesuarı tuhafiyeden yıllar önce 1 mt olarak almıştım. Bu işe yarayacağını tahmin etmezdim. Göğüs, bel, kol kenarı,arka dikiş birleşimini bu aksesuarla süsledim.

kostüm dikimi

Pelerin kısmını da fotoğraflamayı atlamışım. ama aynı kumaş katı etek keser gibi açılı bir şekilde kesip overlok ile iki ipliği trans bir ipiliği de metalik simli iplik olarak çektim.Etek ucuna da  aynısını yaptım. Pelerinin ortasından kesip fermuar ve diğer kısımlara eklerken elle baskı yaptım. 

kostüm dikimi

kostüm dikimi

Ve sonuç

kostüm dikimi

elsa elbise dikimi

Başında ki tacı da ben yaptım. Daha önce var olan sade bir tacın üzerini satenle kapladım . Beş tane irili ufaklı satenlerin kenarlarını yaktım. En alta tül, sonra saten birazda pelerin tülünden koyup ortasına boncukla birleşimi tamamladım.
Tüm yavrularımıza Allah'ü Taela sağlık, sıhat, iman, güzel ahlak, vatanını milletini seven evlatlar olamayı nasip etsin.

Allah'ü Tela'ya emanet olunuz.

Sevgilerimle.












17 yorum:

  1. pekde şeker bir prenses elbiseside çok yakışmış ellerinize sağlık tesadüfen rastladığım blogunda sörf yapacağım :) izlemeye aldım bende bekliyorum ... sizde a.e.o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim aysel hanımcığım. bende sizi zevkle takibe aldım. Sevgiler...

      Sil
  2. Çok güzel bir elbise olmuş. Nice güzel karne günlerini ve hatta mezuniyetlerinide görmeniz dileğiyle.

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim Server hanımcığım sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim Funda hanımcığım. Cümlemizin yavrularının mezunuyetlerini mutluluklarını görelim İnşaAllah. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. çok başarılı bir çalışma olmuş arkadaşım,prensese da çok yakışmış ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Maşallah ne kadar da yakışmış, güle güle giysin prenses, sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
  7. Bloğuma hoşgeldin canım. bu güzel yorumuna teşekkür ederim. Sizlerde sevgi ile kalın.

    YanıtlaSil
  8. Tekrar merhaba, sanırım bu sefer doğru ekledim :)) Benimde iki tane kızım var, biri iki ay sonra 3 yaşında olucak, diğeri ise 2,5 aylık. Bende kızlarıma dikicem böyle ciciler inşallah. Bu arada elbiseniz harika olmuş, küçük hanımada çok yakışmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz bloğuma. Evet doğru eklediniz. Allah'ü Teala yavrularınızı size bağışlasın sağlık sıhat içinde büyütmeyi nasip etsin. Kız anneleri çok şanslı kızlarımız daha şanslı. Ben kız annesi olarak çok zevk alıyorum kızıma dikerken. Onun gözündeki ışıltı mutluluk her zorluğa değiyor. Beğendiğiniz güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Kızınıza dikeceklerinizi merakla bekliyorum. eminim çok güzel şeyler çıkacak sevgiler...

      Sil
  9. Anne olmak ne güzel değil mi? Kızınızı giydirmişsiniz süslemişsiniz! Hem de el emeğiyle. Ne kadar güzel. Allah sağlıklı bir ömür nasib etsin. Çok yakışmış elbisesi de, rengi çok hoş.

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkür ederim canım benim. Dikişte en zevk aldığım şey bu olsa gerek kızıma cicili bicili elbiseler dikmek. Bütün yavrularımız sağlık ve huzur içinde ömürleri olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Şebnem hanım bol kumaşım ve bir makinem var ama ben bu konuda sizin kadar yetenekli değilim sizin sayenizde umarım kumaşlarımı değerlendirebilirim .Takipteyim sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Bloğuma hoş geldiniz. Bende sizi muhabbetle takip ediyorum. 5 yıl önce bu kadar güzel işler çıkarabileceğimi bende bilmiyordum. Aşkla yapılan her şey ilerliyor. Eminim sizde zamanla güzel şeyler dikebilirsiniz. Ziyaretiniz için teşekkürler sevgiler....

    YanıtlaSil
  13. Kız evlat işte takdir etmesini biliyor maşallah, bizim ki bi teşekkürü bırak eline alıp bakmadı bile :) çok güzel olmuş canım güzel prensese de çok yakışmış, ellerine sağlık. eveeettt sıradakiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım kız evlada dikmek çok zevkli olmasaydı kız kardeşimin fıstığına dikerdim diye düşünüyorum. Erkeler pek anlamıyor bu işlerden:)))

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...