20 Eylül 2015 Pazar

KOL KALIBI NASIL ÇIKARILIR

ANA BEDEN KOL KALIBI NASIL ÇIKARILIR


kol kalıbı


Kolsuz modeller vardır çok beğendiğimiz, kolu yok diye vazgeçeriz.
 Veya hazır giyimde öyle bir model vardır ki  çok beğeniriz ama kol probleminden dolayı yine vazgeçmek zorunda kalırız. Bu sizinle paylaşacağım teknikle kol kalıbı çıkarmada sorununuz kalmayacak. İster kalıbı kağıda çıkarıp kumaşa koyup kesin. İster direk kumaşta uygulayarak kalıbı çizip kesin.
Önce üst resimde ki ölçüler başlığında belirttiğim terimlerin açıklamalarıyla başlamak istiyorum.

Ön kol oyuntu çevresi  :  Burada ister kolsuz bir kalıp, isterse kolu olmayan bir elbise için olsun, ön bedene ait olan kolun çevresini mezuramızla ölçüyoruz. Yukarıdaki resimde kol kalıbının 
dışında ön bedeni çizip kırmızı kalemle belirttiğim yeri ölçüyoruz.
 Bizim ölçümüz 23 cm

Arka kol oyuntu çevresi  : Burasıda ön deki gibi arka kısmının çevresi ölçülüyor. Yukarıdaki resimde kol kalıbının dışında arka bedeni çizip kırmızı kalemle ölçü alınacak yeri işaretledim . Bizim ölçümüz 24 cm.

Kol altı oyuntu yüksekliği  :  Burası önemli. Bulduğumuz ön ve arka kol oyuntu çevresini toplayıp 3' e bölmemiz gerekiyor. 
Yani : 23 + 24 = 47      47/3 = 13.5  
Bizim ölçümüz 13.5 cm çıktı.

DÜZELTME : 47/3 soncu 15.66 ... Hesaplamada  13,5 yazarak yanlış yazmışım..
Fotoğrafları Düzeltemiyorum...
Siz formülü ıuguladığınızda ne çıkıyorsa o rakamı kullanınız...

Kol boyu     : Kol boyu dediğimiz omuz orta noktasından aşağıya kadar inen kısım.
 Bizim ölçümüz 59

Kol ucu genişliği : Kol ucu genişliği dediğimiz ise kol ağzındaki istediğimiz genişlik. 
Bizim ölçümüz 28 cm.

Bu terimlerden sonra adım adım aşağıdaki resimle başlayalım.
 Dik çizdiğimiz çizgi bizim düz iplik boy dediğimiz ana hattı oluşturuyor. Eyer parşömen kağıdına kalıp çıkarıyorsak düz bir çizgi. Kumaşa direk kalıbı oluşturup kesmek istediğimizde çizgimizi düz iplik boy kuralına göre kumaşa düzenleyelim. 

kol kalıbı

Çizgimize yaklaşık kol altı oyuntu yüksekliği kadar aşağıdan yatay çizelim.



kol kalıbı

Resimde görüldüğü gibi kol altı oyuntu yüksekliğini yukarıya doğru işaretleyelim.

kol kalıbı

Cetvelimizi kol altı oyuntu yüksekliğine koyarak yatay çizgi ye 24 cm ( yani arka kol oyuntu çevresi ) kadar uzunluğunda üçgenimizi oluşturalım.


kol kalıbı

Aynı şekilde diğer tarafı yani (ön kol oyuntu çevresi ) 23 cm kadar cetvelimizi ayarlayarak diğer üçgeni oluşturalım.

kol kalıbı

 Burası önemli  Arka kol oyuntu çevresini 3' e bölüp işaretlemeler yapacağız. 
Şöyle ki; Aşağıdaki resimde arka kol oy.çevr. Üçe bölüp ilk yukarıdaki işaretlemede 1.5 cm dışa çıkıyoruz. Bu bizim birinci işaretimiz oluyor.
 Resmi dikkatli incelerseniz görürsünüz.

kol kalıbı

İkinci işaretimizi altta 0.5 cm içeriye giriyoruz.

kol kalıbı

Bundan sonrası en keyifli kısmı rigamızla 1.5 cm çıktığımız , 0.5 cm girdiğimiz noktalara dikkat ederek hattımızı oluşturuyoruz. Böylece kolun arka kısmı tamamlanmış oluyor.

kol kalıbı

 Ufak bir ölçü farkıyla aynı işlemleri ön kol içinde yapıyoruz. Ön kol oy.çevr. üçe bölüp yukarıdaki kısma geleni yine 1.5 cm çıkıyoruz. 

kol kalıbı

İkinci işaretimizi 0.8 cm aşağı iniyoruz.

kol kalıbı

Yine benim için en keyifli kısım rigamız ile işaretlere dikkat ederek  ön kolumuzu çevreliyoruz. Ön kısmı bitirince 0.8 cm işaretlediğimiz yeri kumaşa aktarırken belirlersek ön ve arka kısmı karıştırmamış oluruz.

kol kalıbı

Kolun orta noktasından aşağıya doğru 59 cm inelim kolumuzun uzunluğu da tamamlanmış oluyor.

kol kalıbı

Aşağıdaki resimde görmüş olduğunuz gibi kol ucu genişliği 28 cm demiştik 14 cm her iki yanı işaretleyelim.

kol kalıbı

Evettt sevgili dostlar kolumuz hazır. Daha iyi inceleyebilmeniz için yakın çekim yaptım.

kol kalıbı

Kol kalıbını çıkardık nasıl yerleştirip kesmeliyiz derseniz BURADAN bakıp kesim işlemini de yapabilirsiniz. 
Bundan sonraki yazımda herhalde kol takma olur böylece kol dosyası kapanmış olur. 
Ohhh Şükür anlatması çok zorluyor insanı.
 İnanın yapması çok daha kolay. 
Santimetreler, hesaplar korkutmasın gözünüzü. 
Bir alıştınız mı korksun kolsuz modeller . 
Siz hazır kalıpların verdiği modele bağlı değil model size bağlı hizmette bulunsun....

Allah'ü Teala'ya emanet olunuz. 

Sevgiyle muhabbetle kalınız.




62 yorum:

  1. Resmen matematik hesabı bu. Ayy! Bana çok zor geliyor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh canım benim dikiş = matematik zaten. Hesabını iyi yapmazsan dikişin çöpü boyluyor. Ama dikiş aşkı bu zorluklara hiç bakmıyor. Bir gün içine dikiş aşkı girerse bak bakalım senden ne cevherler çıkıyor. :))) Sevgiler..

      Sil
  2. Allah razı olsun,süper bir arşiv oluşturuyorsunuz:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizden Allah'ü Teala razı olsun canım benim. Elimden geldiğince :)) Sevgiler...

      Sil
  3. Her şey çok açık teşekkürler Şebnem hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz. Ben teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  4. riga ile çizdiğiniz yerlerde 0.5 cm içeri gir 1,50 cm dışarı çık demişsiniz ya onlar ger kolda aynımıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim verdiğim kol kalıbı ana beden için. Hemen hemen her kol için geçerlidir. Yalnız sıra dışı tasarımlarda kol oyuntusun da ekstra farklılık olursa onlar için farklı cm ler olabilir. Size tavsiyem. Eyer ana bedene yakın olamayan bir kol yapısı olduğunu görüyorsanız aynı bu yöntemle yine kumaşı kesin ama payını normalden daha fazla verin. böylece ana hattını oluşturduğunuz kolu takarken düzeltmeler yaparak yine doğru yolu bulursunuz. Sevgiler...

      Sil
    2. Rica ederim canım .sevgiler...

      Sil
  5. Elinize sağlık ŞEBNEM hanım çok güzel anlatmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoşgeldiniz. Beğendiğinize sevindim. Sevgiler...

      Sil
  6. çok kıymetli bilgiler bunlar, emeklerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağ ol canım benim. Sevgi ve selamlar....

      Sil
  7. Çok güzel anlatmışsınız, çok teşekkürler. Kaydettim bu yazıyı, bir ara muhakkak bu tekniği uygulayacağım. İyi bayramlar, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım. Faydalı olabildiğine gerçekten çok memnun oldum. Her ne kadar bayram geçmiş olsa da bu ve bundan sonraki tüm bayramların huzurlu mutlu geçmesi dileğiyle. Sevgiler...

      Sil
  8. Harikasınız, o kadar güzel detaylı anlatmissiniz ki hiç dikiş bilmeyen biri bile yapabilir, tebrikler:)elinize sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldin canım.Çok teşekkür ederim . Elimden geldiğince anlaşılır detaylı yapmaya çalışıyorum. Tekrar görüşmek dileğiyle . Sevgiler....

      Sil
  9. şebnem hanım paylaşımınız çok faydalı ve ziyadesiyle açıklayıcı olmuş.. elinize emeğinize sağlık.. devamını da merakla bekliyorum.. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoşgeldin canım. Çok teşekkür ederim. yeni yayınlarda görüşmek dileğiyle sevgiler...

      Sil
  10. Ağzınıza ellerinize sağlık. O kadar çok aradım ki kol kalıbını nasıl çıkaracağımı, bir türlü bulamadım. Yabancı sitelerden de cesaret edemedim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağ olasın canım benim. çok sevindim. Sevgiler...

      Sil
  11. Şebnem hanım harika anlatım tarzınızla en zor işi bile zevkli hale getiriyorsunuz. Harikasınız, emeğinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Çok teşekkür ederim canım. Harika bakan harika görüyor. Sizin güzel yorumlarınız bana enerji veriyor.:)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Yanıtlar
    1. المساهمة في رأيك أنا أشكركم جزيل الشكر ...

      Sil
  14. Merhaba Şebnem hanim blogunuzu yeni buldum kol kalibi yla alakali yazılarınızı okudum bilgiler için çok teşekkür ederim.bir sorum olacak diğer yazılarınızda söylediğiniz omuz ortasi ve buzgu noktalarını bu kendi cikarttigim iz kapta nasıl isaretleyecegim acaba.şimdiden Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım. Yayınlar faydalı olabildiyse ne mutlu... Omuz ortası ilk çizdiğimiz uzun çizgi aynı zamanda düz boy ipliği işareti oluyor. Büzgü noktaları ise ön ve arkayı oluştururken üçe bölmüştük . Arkadaki büzgü noktası 0,5 cm gir dediğim nokta. Öndeki ise Yine 0,5 cm gir dediğim noktadan yaklaşık 2-3 cm yukarıya doğru olan yer büzgünün başlangıç ve bitiş yerleri oluyor. Yine anlaşılmayan bir yer olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım :))

      Sil
  15. yukarıdan aşağıya çizilen çizgi düz iplik boyu mu yoksa omuz işareti olarak mı kullanılacak. düz iplik boyunu nasıl tespit edeceğiz. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım yukarıdan aşağıya çizilen çizgi hem düz iplik boyu hemde omuz işareti...

      Sil
  16. Çok teşekkürler anladım.ama madem açık kapı bıraktıniz bi soru daha😊; bu hazır kalıplarda bazen düz boy çizgisi ile omuz ortasi farklı oluyo neden acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır kalıplarda uygulama sitilleri o şekilde. Düz boy ipliği ortada veya farklı yerde sonucu değiştirmiyor..

      Sil
  17. Bnde bi haftadr merak sardim dikim isine her siteye baktim sizinkisi cok aciklayici geldi simdu bnde kalibimi yaptim dediginiz gibi kumasin ustune oldu saolun Allah razi olsun insallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yeni bir dikiş sever daha aramıza katıldı. Aramıza hoş geldin. Yeni başlamanıza rağmen cesaretle dikip sonuç almanız harika. Demek ki daha çok şeyler çıkacak. Cümlemizden Yüce Rabb'im Razı olsun. Dikiş yolculuğunuzda başarılar...

      Sil
  18. Çok güzell anlatmışın balım ama denesem başarılı olabilirmiyim bilmem ...beğendiğim bazı modeller kolsuz olunca canım sıkılıyor dikemem diye bu uygulama harika eline güzell yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Aysel'cim. Bu kalıp çok kişi tarafından denenmiş ben de dahil olmak üzere sorunsuz provasız kol kalıbı oluşuyor. O yüzden tereddütte kalma. Başarabilir miyim konusuna gelince artık sen kaban ceket dikmiş becerikli bir hatunsun. Hiç tereddüt etme beğendiğin kolsuz kalıp var ise bu sistemle yap çok memnun kalacaksın. Modele bağlı kalma model sana bağlansın fıstığım:)))

      Sil
  19. ben düz boyl ipliği nereye kıyacağız onu anlamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk çizdiğimiz uzun çizgi düz boy ipliği çizgisi oluyor...💟💖💞

      Sil
    2. Ilk çizdiğimiz uzun çizgi düz boy ipliği çizgisi oluyor...💟💖💞

      Sil
  20. Allah razı olsun Şebnem abla. İnan deli gibi YouTube da Google da kol nasıl kesilir diye arayıp duruyodum ve herkes şeklini gosterse de anlamıyorum o kıvrımlar neye göre nasıl kesilcek falan derken bir turlu neye göre yaptıklarını anlayamamıştım . Zatende anlamış oldum. Ama ufak bir şey sorucam bu kalıbı aldıktan sonra direk çizgilerden kesilcek miyim yoksa dikiş payı genel olarak çevresinden birakicam? Birde kıyafetin kol oyuncusunu keserken herhangi bir kıyafeti kalıp olarak alsam olur mu ki ve aynı şekilde onun içinde dikiş payı birakmali miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıbı dikiş paysız kesmelisin canım. Kalıbı kumaşa yerleştirdikten sonra dikiş payı verilir. Bir elbisene göre kesim yapılırken yine kumaşta dikiş payı bırakılıyor.kol dikimi ve kesimi ve kumaşa yerleştirilmesi ile ilgili Youtube kanalımda yeni yayın yaptım. Onları izlersen çok faydalanacağına inanıyorum. Yine takılırsan her zaman sorabilirsin bilgim dahilinde elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım 🌹 💐 😘

      Sil
  21. mrb bende kol kalıbı arıyordum ne zamandır sizin çiziminizse benim için en anlaşılır çizim elinize sağlık sizin dedğiniz gibi model tamam ya kolu yok ya da kol istediğim gibi değil benim sorum şu olacak ben 46 bedenim bu ölçüler tüm bedenlere uyar mı şimdiden tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Yayınımın faydalı olduğuna çok sevindim. Ben çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Şimdi hangi kalıbı kullanıyorsanız beden olarak o kalıbın ön kol oyuntu çevresi ve arka kol oyuntu çevresi ölçüsünü alarak kol kalıbı oluşturuluyor. Dolayısı ile isterseniz 50 beden kalıbın bedenine ait ölçüleri ile kol kalınbını aynı yöntemle çıkarabilirsiniz.

      Sil
  22. 47/3=15.6 çıkar 13.5 nasıl çıkardınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız düzeltme yaptım siz bulduğunuz rakam ile işlem yapınız...

      Sil
  23. Şebnem hanım detaylı anlatımınız için çok teşekkür ediyorum fazlasıyla faydalan dım ALLAH RAZI OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizden Yüce Rabb'im razı olsun sağolun... Faydalı olabildiysem ne mutlu...

      Sil
  24. Çok teşekkür ederim emeğinize .Harik bir paylaşım .Süpersiniz .Heyecanla takip ediyorum ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sağolasın... Faydalı olduğunu sizlerden öğrendikçe bende çok Mutlu oluyorum... Çok çok teşekkürler ❤️💜💜

      Sil
  25. Harika anlatımınız için çok teşekkürler.hemen uygulayacağım.emeğinize ,yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde sağolun teşekkür ederim... Uygulayan tüm dikişseverler sorunsuz kalıbına kavuştu... İnşaAllah sizde pratik şekilde çıkarabileceksiniz...

      Sil
  26. Muhteşem bir anlatım çok çok teşekkür ederim. Kolları olmayan bir elbise kalıbım vardı, onun için kol eklemesini sizin sayenizde yapabileceğim. çizimi yaptım neredeyse tereyağından kıl çeker gibi hemencecik oldu.
    Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  27. Şebnem hanımmmmmm nihayet kalıbı çıkardım hatta sizinki gibi yuvarlak olmadığı halde kol cuk oturdu 😄😄😄çok teşekkür ederim bir sorum olacak ama bu kol kalıbı kolu oyuk jile tarzı elbiselere uyar mı acaba ???

    YanıtlaSil
  28. Merhaba, peki reglan kol veya kol evi daha acik olan kollara bu kalibi nasil uyguliyabiliriz..Emekleriniz icin simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  29. Açık ve net anlatım için ayrıca teşekkür ederim. Birçok farklı anlatım üzerine bu yöntemle de bir kol kalıbı çıkardım. Dikişten sonra hangisi güzel olacak göreceğiz.

    YanıtlaSil
  30. Allah razı olsun.Çok faydalı oldu.

    YanıtlaSil
  31. Ay yeni mezunum ama hemen unutmusum cok isime yaradi tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun... Rabb'im yolunuzu açık etsin... faydalı olabildiysem ne mutlu...

      Sil
  32. ne kadar guzel anlatmışsınız.Emeginize saglık.Cok işime yaradı. Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ olun... Faydalı olmasına çok sevindim...

      Sil
  33. Merhaba çok güzel anlatmışsinız bu yöntemi düşük kol kalıbıma kol çizeken de kullanabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşük kolda oyuntu olmaz daha düzdür. bu yöntem sağlıklı olmaz. Hafif uyuntu vererek kendiniz çizebilirsiniz.

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...