1 Eylül 2015 Salı

BİYE DE KÖŞE YAPIMI

BİYE DİKERKEN KÖŞELERDE NELER YAPMALIYIZ?

Birçok blog arkadaşımız köşe yapımı ile ilgili yazı yazmıştır. Bir de ben anlatmak isterim. Zira bundan sonraki yazım pardesümün kenarına geçtiğim biyede ki tekniği açıklıkla anlatabilmek.
Böylece benim de bloğumda dikiş teknikleri ile ilgili küçük bir kütüphane oluşturabilmeyi hedefliyorum.
Gelim kahramanımız köşeye. Yaptığım sonuç bu resimde .Ayrıntılara devam

biye dikimi


köşe yapımı

Biyenin kalın gözükmesi için ben bu seferlik iki kat biye kullandım. İlk önce  iki biyeyi birleştirdim.

köşe yapımı


Düz tarafları diktikten sonra köşeye yaklaşınca, köşe noktasına gelen biyeyi önce iğne ile belirleyip kurşun kalemle işaretledim

köşe yapımı

İşaretlediğim yerden dikine çizdim. Bu birinci çizgim oluyor. Daha sonra...

köşe yapımı

İkinci çizgiyi paralel olarak çizdim. Ölçüsü 2 cm nedeni ben yan yana çift biye kullandığım için katladığımda 2 cm olacaktı. Siz tek kat yapmak isterseniz örneğin genişliği 2cm olan biyeyi katladığınızda 1 cm olacak . O zaman paralel çizgi aralığı 1 cm olması gerekiyor. Bunu ayrıntılı anlatmamın sebebi farklı biye kalınlıkları olduğu için.

köşe yapımı

İkinci çizdiğimiz çizgiyi katlayıp orta noktasından üçgeni çiziyoruz.

köşe yapımı

Artık makinemizle dikebiliriz. 

köşe yapımı

Kenarlarını dikkatlice kesiyoruz.

köşe yapımı

Çevirdiğimizde köşemiz hazır ....

köşe yapımı

Böylece köşeler birbirini buluyor tam yerine oturuyor.
 İnanın yapması anlatmasından daha kolay.

köşe yapımı

İsterseniz biyenin arka kısmını elle bastırabilirsiniz. Ben üst ipliği hayalet iplik kullanarak çıma dikişi yapmayı tercih ettim. Daha pratik hazır görünümlü oldu.

köşe yapımı

Bu da biyenin arkadan görünüşü...

köşe yapımı

Artık sonbahar yüzünü göstermeye başladı.
 İstanbul bol rüzgarlı. 
Biraz rahatlamışken dikişe, bloğa ,etkinliklere başlama zamanı.

Allah'ü  Teala'nın Rahmeti Bereketi üzerinize olsun.

Görüşmek üzere....

SEVGİLERİMLE...













18 yorum:

  1. köşe çevirmekten hiçç hazetmem:) bu nasıl bir sabır maşallah şebnem nede güzell anlatmışın emeğine sağlık cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağolasın Ayselciğim gerçekten anlatması yapmasından daha zor. Eminim alıştın mı severek her şeye koymak istersin bu aralar çok moda . Görüşmek üzere sevgiler...

      Sil
  2. Anlatım süper olmuş canım. Yapan eline gõzüne sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağolasın canım benim. Beğendiğine sevindim :)

      Sil
  3. Allah razı olsun arkadaşım bu fikir çok süpermiş,muhakkak deniyeceğim,
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizden Allah'ü Teala razı olsun canım arkadaşım. Deneme sonuçlarını beklerim :)

      Sil
  4. tesekkürler anlatım için ben bunu bilmiyordum.iki biyeyı birleştirme fikrini de cok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım benim. İki biye birleşince duruşu da alımlı gözüküyor. sevgiler...

      Sil
  5. Dikişten anlamıyorum ama çok güzel anlatmışsınız.

    www.deneyimlianne.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloğuma hoşgeldiniz. Beğendiğinize sevindim. G+ paylaşımınız için teşekkür ederim. Sizin kıpır kıpır bloğunuzu izlemeye aldım. Beğendi iseniz bende beklerim. Sevgiler...

      Sil
  6. Çok güzel bir anlatım olmuş, bu yöntemi de öğrendim sayenizde! Teşekkürler, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine bende çok sevindim. Amacına ulaşabildiyse ne mutlu bana. Tekrar görüşmek dileğiyle sevgiler...

      Sil
  7. aradığımı sizde buldum Şebnem hanım çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz Didem hanımcığım. Yayınım yardımcı olabildiyse ne mutlu. Bu güzel yorumunuza ben teşekkür ederim. sevgiler....

      Sil
  8. Can'ım emeğine sağlık senin bu paylaşımlarını okudukça daha bir hevesleniyorum bildiğim öğrendiğim herşeyi bloğuma taşımak istiyorum . acemilikte basitte olsa bir çok bilgiye ulaşmak hayal gibiydi :)) Allah razı olsun Can'ım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizden Yüce Rab'bim razı olsun canım benim. Bazen facebook grubunda çok basit sorular soruluyor keşke o konuda da yazsaydım diye kendimce hayıflanıyorum. Şimdi kendime liste hazırlıyorum yeri geldikçe bir şeyler olacak İnşaAllah. Seninde teknik içerikli çok güzel paylaşımların var . Bu sayede pek çok yeni başlayanlara yardımcı olacağız İnşaAllah... Yüce Rab'ime emanet ol canım benim.

      Sil
  9. Merhaba ayrıntılı güzel anlatmışsınız fakat keşke çekimlerinizi daha uzaktan yapsaydınız neyin ne olduğunu anlayamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarınız için teşekkür ediyorum ,dikkate alacağım...

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...