22 Eylül 2015 Salı

TUNİK KALIBI KESİMİ DİKİMİ

TUNİK DİKİMİ

tunik dikim aşamaları

Bu tuniğin yapımı hakkında facebook arkadaşlarımdan yoğun mesaj geldi. Elimden geldiğince kalıbı açıklamaya çalışacağım. Malum bayram yaklaşıyor. Kızlarımıza hazırlarken ufak tefek kendimize de bir şeyler dikmek lazım.
 Önce kalıpla başlayalım anlatmaya.
 Ana beden kalıbı olarak özellikle göğüs pensli olan kalıp çok daha kullanışlı. Alttaki resimde ön kalıbın bel işaretinden Göğüs pensin bitimine kadar düz kesiyoruz. Daha sonra ön kumaş katına paralel aşağıya iniyoruz.
Böylece yan kısmını bel kısmından itibaren ayırmış oluyoruz resimdeki gibi.



tunik

Alttaki resimdeki gibi 60 cm köşeden itibaren aşağıya doğru çiziyoruz. ( yukarıda ki köşeden )

tunik

60 cm uzattığımız çizginin bitim noktasından 15 cm dik açı ile çıkıyoruz. 

tunik

15 cm çıktığımız çizgi ile köşeyi birleştiyoruz. 

tunik

Aşağıya kadar uzattığımız 60 cm lik çizginin hizasına kadar  üçgen kısmı oluşturuyoruz.Yaka, kol, köşeye kadar çizdiğimizde ön kalıbımız yaklaşık ortaya çıkmış oluyor. Geriye bel kısmından ayırdığımız parçaya aynı işlemi yapmak kalıyor. 
Şöyle ki....

tunik

Yine kesim noktamızdan aşağıya 60 cm iniyoruz (yalnız kalın çizdiğim çizgi sizi yanıltmasın aşağıdan itibaren değil yukarıdaki köşeden itibaren 60 cm) Yan tarafı da bel hizasından itibaren  ( yukarıda ki köşeden itibaren ) 75 cm aşağıya iniyoruz.

tunik

Daha önce yaptığımız gibi 15 cm dik çizgimizi çiziyoruz.

tunik

Yine 60 cm çizdiğimiz yerin hizasına kadar üçgeni oluşturuyoruz. Diğer kısımları da çizdiğimizde kalıbımız kesime hazırlanmış oluyor.

tunik

Buda sıra ile numaralandırarak toplu resim hazırladım sizler için.

tunik


Penslerimizi dikelim.
 Kalıpları yukarıda anlattığım gibi önce ayırıp modeli oluşturan şekli veren yerleri birleştirdiğimizde, tuniğimiz hazırlanmış oluyor. Aslında ben kollara manşet yakaya da bebe yaka ile hareket vermeyi düşünüyordum kumaşım yeterli gelmedi. Siz bedeni oluşturduktan sonra eminim çok daha güzel detaylar ekleyeceksiniz.
Umarım yeterince açıklayıcı anlatabilmişimdir.

Yazımın sonlarına doğru haberleri seyrediyordum .
 Yine kalleşçe ülkemizin huzurunu bozanlar anaların yüreğini yakıyor.
Terörün ipini elinde tutanların elleri kor olsun.
Yüce Rabbim evlere düşen ateşi dindirsin. 
Şehit düşen kardeşlerimize Allah'ü Telala'dan Rahmet geride kalanlara sabırlar diliyorum.

Allah'ü Teala'ya emanet olunuz.
Sevgilerimle...













31 yorum:

  1. Teşekkür ederim canım benim sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş. Güzel mutlu günlerinizde giyin inşallah!

    YanıtlaSil
  3. ne guzel paylaşımlar. hepsi çok degerli. takibe aldım.

    bende bloguma beklerim sevgiler :)
    tesetturnotlari

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım birazdan geliyorum görüşmek dileğiyle sevgiler...

      Sil
  4. ellerine sağlık canım çok şık olmuş,güle güle kullan
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim. Sağ olasın sevgiler...

      Sil
  5. Yazıyı okumaya bile gerek yok fotoğraflar bile çok güzel anlatıyor aşamaları. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım elimden geldiğince ayrıntılı fotoğraflamaya çalışıyorum. amacına ulaştıysa ne mutlu. sevgiler...

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım. Yine çok bilgilendirici bir paylaşım olmuş. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. şebnem'ciğim blogunda çok güzel öğretici bilgiler var fırsat buldukça hepsini incelemek istiyorum ...yukarıdaki model hem şahane hemde ayrıntılı açıklamalar sunmuşun aklına fikrine diken ellerine sağlık..a.e.o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ ol canım. Elimden geldiğince bloğumun faydalı bir kaynak sunabilmesi için çabalıyorum. Bakıp incelediğinde bu hissi veriyorsa ne mutlu bana. Bu modeli istek üzerine olduğu için ayrıntılı açıklamaya çalıştım. Bazen blogda yazıyı hazırlamak dikmekten daha zor oluyor.:))) Güzel içten samimi yorumlarınla beni yalnız bırakmadığın için teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  8. merci sebnem pour tes explications ,bonne fete de l'aid

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bienvenue sur mon blog. Je vous en prie. Vous pouvez traduire section pour Tecu de mon blog.

      Sil
  9. merci sebnem pour tes explications, bonne fet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bienvenue sur mon blog, je vous remercie. Belle votre avis vous me heureux.

      Sil
  10. Ne kadar yaratıcı ne kadar da güzel . Keşke bende öğrensem de kızıma bir şeyler diksem . Böyle şeyleri çok seviyorum . Maşallah çok beceriklisiniz hem verdiğiniz ince detaylı bilgiler de şahane .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh canım benim bu güzel yorumunla günüme neşe kattın. Çooook teşekkür ederim. Ben dikişe hobi olarak başladım. Bu serüvenimde öğrendiğim yada geliştirdiğim teknikleri paylaşıyorum. Eminim sende başlasan bırakamazsın. Çok zevkli. En zevkli kısmı da fıstığıma diktiklerim. Sevgiler...

      Sil
  11. Öyle güzel anlatımın varki anlamamak mümkün değil. Ellerine emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. Sende sağ olasın. Sevgiler...

      Sil
  12. şebnem hanımcım anlatımınıza bayıldım.daha çok anlatımlı modeller paylaşmanızı çok isterim.bu tunik için ne kadar kumaş gitti acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldin canım. Beğendiğine sevindim. Bu modelin kalıbını talep üzerine hazırlamıştım. Çünkü burda dergileri gibi yayınlarda bulunmayan bir model. Tavsiyene uyarak İnşaAllah ileride yine güzel modelleri paylaşmaya çalışacağım. Sevgiler....

      Sil
  13. Şebnem Hanım bu tunik çok güzel olmuş, dikiş aşkının harika sonucunu gözler önüne sermişsiniz. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Gerçekten dikiş aşkı olmasa bu kadar emek harcanmaz. Sende sağ olasın tekrar görüşmek dileğiyle...

      Sil
  14. Merhaba Şebnem hanım ,
    Çok güzel analtmışsınız,ellerinize sağlık .
    Merak ettiğim model uygulamayı sadece önde mi yaptınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Sena hanım.Beğendiğinize sevindim, çok teşekkür ederim. Evet model uygulamayı sadece ön tarafa yaptım.

      Sil
  15. merhaba ellerinize sağlık.Bu model için ne tür kumaş önerirsiniz ve ne kadar kumaş gider fikir verebilirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar... çok teşekkür ederim sağolun... dökümlü kumaşlar ödeneğin krep gib... 44 bedene kadar 1 boy + kol 44 bedenden sonra 2 boy+ kol kumaş yeterli gelecektir...

      Sil
  16. bn kalıbı çkardm fakat dikime geçemiyorum gögüsten ayrdğnz parçayı ilk kestimiz parçaya mı eklicez kb. biaz acemiyim dikiş izi de göremedim dökmlü oldu yerde acil cvp bkliyorum bayramda giyicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım göğüsten ayırdığımız ve ayırdığımız parçayı şekillendirdikten sonra ayırdığımız yerden dikiyoruz. Önde ki godeyi ancak bu şekilde oluşturabiliriz. Kolaylıklar diliyorum.

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...