22 Eylül 2015 Salı

PARDESÜ FERACE ANLATIMLI DİKİMİ

ANA BEDEN KALIBI KULLANARAK
  FARKLI 
PARDESÜ FERACE DİKİMİ 
(ANLATIMLI)

pardesü

Daha önce kalıp detaylarını anlattığım modeli ben pardesü olarak tasarlamayı düşündüm.
Kalıp detaylarını verdiğim aşağıdaki resimin kalıp bilgilerine BURADAN bakabilirsiniz. 
Resim netten alıntıdır.



Gelelim benim pardesüme. 
Benim her zaman ana beden kalıbı gibi kullandığım 2009 / Haziran sayısı . 
Sizinde elinizde böyle bir kalıp muhakkak vardır.

pardesü


Öncelikle kumaşımızı ikiye katlıyoruz. Ana beden kalıbını düz iplik boyuna dikkat ederek yerleştiriyoruz. Bu kalıpta bana göre boyun ve ön kısımı çok açık olduğunu düşündüğüm için 6'şar cm küçültme yaptım. 

pardesü

Kalıbı kaldırdığımızda gözüken bu şekil. İstersiniz siz tamamını çevreleyebilirsiniz. Benim bu ikinci olduğu için simetrisini çizebilmek adına içlerden az girdim.



pardesü

Aşağıya doğru belirlediğim çizgi hizasına simetrisini çizebilmek için kalıbı ters koyup dış kenarları belirledim.

pardesü

Yeni bir kalıp çıkarmadığım için zavallı kalıp şekilden şekle girdi. Kalıbın omuz kenarından yaklaşık 2-3 cm kadar içeriden kıvırıp katladım. Aşağıya doğru çizgimi çektim.

pardesü

Evet canlar kalıbı kaldırdığımda ana hatlarıyla çıkmış oluyor bundan sonrası sizin zevkinize kalmış. İster kısa yapın mankenin üzerindeki gibi, ister benim gibi uzatıp pardesü şekline dönüştürün. Veya medine ipeği alarak ferace olarak tasarlayın .   

pardesü

Tekrar etmiş oluyorum ama ben pardesü olarak düşündüğüm için yanlarda ki bel çizgisinden aşağıya 85 cm indim. 
Kısa düşünürseniz bel çizgisinden 60 veya 65 cm inmek yeterli olacaktır.
 Aşağıdaki şekilde gördüğünüz gibi yaklaşık 15-20 cm arası yukarıya doğru ovelleştirdim.


pardesü

Buda kestikten sonraki hali.

pardesü

Buda arka kısmı. Yanlardan 85 cm uzatırken arka ortasını  90 cm olarak çizdim. Böylece arka ortası aşağıya doğru oval iniş sağlamış oldum. 

pardesü

Bunuda kenarlarına biye geçmek istemeyen arkadaşlarımız için pervaz kısmı. Ön kısmını kesmiştik. Yakadan 5 cm aşağıya doğru resimdeki gibi işaretleyelim. Yaka ve işaretlediğimiz yeri düz boy ipliğe dikkat ederek kumaşa aktarabilirsiniz. Böylece pervazımız da hazır olmuş oluyor.

pardesü

Biye ile çevirirken köşelerde zorlanabilirsiniz. 
Bu pardesüyü dikerken biyede köşeler nasıl yapılır  fotoğraflayarak ayrıntılı anlatmıştım.  BURADAN bakabilirsiniz.

Beni takip edenler bilirler daha önce de açıkladığım gibi kendi kumaşından düğmeler bastırdım. Onlar sadece görüntü.
Omuz kısmına aralıklı üç tane geniş çıt çıt diktim. Tabii ki her iki omuza...

El yapımı ufak yollu bir manken yaptım. 
Üzerine giydirdim. Üstünde pek alıcı durmasa da en azından askıdan daha iyi gibi.

pardesü dikimipardesü dikimipardesü dikimi

Az kalsın unutuyordum yayınlamadan saniyeler önce aklıma geldi.
 Bir çok blog arkadaşlarımız etiket bastırdı.  
Benim makinemde harf basma özelliği vardı. ilk denemem. Belki isim daha sonra değişebilir ama artan biyeye simli nakış ipiyle yazdırdım...
 ŞEKA ne alaka derseniz Şebnemin Şe si Karanın Ka sı ŞEKA ...:)))
 Bakalım beğenecekmisiniz ....

pardesü dikimi

Allah'ü Tealanın Rahmeti Bereketi üzerinize olsun. 
Allah'ü Teala'ya emanet olun. 
Sağlıcakla kalın.

SELAM VE SEVGİLER...




11 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim Server hanımcığım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım gerçekten süper olmuş. Anlatım da harika. O başlı başına bir iş zaten. Güle güle kullan. Eline emeğine sağlık. Bu arada etiketin çok orjinal olmuş. Bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim. Etiket de bu sayede kısa yoldan halledilmiş oldu.:)) Görüşmek üzere sevgiler...

      Sil
  3. çok beğendim cnm. şahane bir anlatım yapmışın emeklerine sağlık. sende a.e.o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok sevindim canım benim görüşmek dileğiyle sevgiler...

      Sil
  4. Ayy bana çok zor geliyor dikiş. Nasıl yapıyorsunuz merak ediyorum. Annem de dikerdi eskiden rahmetli anneannemde. Ne elbiseler ne etekler dikerlerdi. Çok şanslısınız ki böyle bir beceriniz var. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Bloğuma hoşgeldiniz. Teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Benim annemde usta terzi idi.Ama bana hiç birşey öğretmedi. Kızım dünyaya geldiğinde iştende ayrıldığım için boşluğa düşmüştüm. İsmek kursuna gittim dikmenin ne kadar keyifli olduğunu keşfettim. Şimdi kendi modamı kendim oluşturuyorum. Sizede tavsiye ederim. Görüp beğendiğiniz bir modeli kendi zevkinize göre uyarlamanın zevki bambaşka. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. Tek kelimeyle harika. Model, anlatım, dikim süperrr. Etiket ayrıca çok havalı yaniiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ben şimdi ne desem:))). Enerji dolu yorumunla bana şevk verdin canım benim. Çok teşekkür ederim. Sizler harika etiketler bastırınca bende elimdeki imkanı değerlendirmek istedim... Kucak dolusu sevgiler....

      Sil
    2. şebnem hanım patron kalıpları nerden alabilirz?

      Sil
    3. Ben burda kalıplarını kullanıyorum canım. Büyük kitapçılarda gazete bayilerinde bulabilirsin sevgiler...

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...